وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

دلایل طبیعی کاهش بازدید سایت و وبلاگ شما

کاهش تعداد بازدیدکننده ها یکی از مسائلی است که همواره مدیران وب سایتها و وبلاگها دوست ندارند با آن روبرو شوند و همه تلاش خود را می کنند تا از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنند.

در ادامه 5 دلیل طبیعی کاهش بازدید وب سایت را توضیح خواهیم داد.

لازم به ذکر است که این موارد طبیعی هستند و به سادگی برطرف می شوند.

قدیمی شدن محتوا

می دانیم که کاربران و موتورهای جستجو به دنبال محتوای تازه و مفید هستند. طبیعتا نمی توانید انتظار داشته باشید که اخبار، مقالات و مطالبی که 3 سال قبل منتشر کرده اید پاسخگوی نیازهای امروز کاربران باشند.

حذف لینکها از سایتهای دیگر

هنگامی که از یک وب سایت بک لینک می گیرید کاربران سایت لینک دهنده وارد وب سایت شما می شوند و از طرفی این لینک بر روی رتبه شما در گوگل تاثیر دارد. اما معمولا به مرور زمان برخی از صفحات یا لینکها از وب سایتها حذف می شوند و اگر در صفحات حذف شده لینک به وب سایت شما وجود داشته باشد طبیعی است که هم بازدیدکنندگان آن وب سایت را از دست خواهید داد و رنکینگ شما در گوگل کاهش پیدا می کند.

تبلیغات در سایتهای دیگر نیز بصورت مستقیم بر روی تعداد بازدیدکننده و رنکینگ شما تاثیر دارد و درصورت حذف تبلیغات، بازدیدکننده های شما نیز کمتر می شوند.

عدم بروز رسانی وب سایت توسط شما یا کاربران

کاربران به دنبال محتوای با کیفیت هستند و مرتبا به سایتهایی که محتوای با کیفیت تولید می کنند سر می زنند اما اگر مدتی وب سایت خود را بروز رسانی نکنید این کاربران را از دست خواهید داد.

اگر دارای انجمن اینترنتی باشید و کاربران فعال خود را از دست دهید، باعث خواهد شد مطالب کمتری در وب سایت منتشر شود و این موضوع طبیعتا بر روی تعداد بازدید های شما تاثیر خواهد گذاشت.

تغییر آدرس RSS

اگر آدرس RSS سایت خود را تغییر دهید باید کاربران مجددا وارد وب سایت شما شوند و آدرس جدید را ذخیره کنند اما ممکن است بعضی از کاربران این کار را نکنند و همین موضوع باعث شود تعدادی از کاربران خود را از دست بدهید.

پاسخ ندادن به پیامها و نظرات کاربران

باید بخش نظرات و پیامها را فعال نگه دارید و در فاصله زمانی اندکی به پیامها و نظرات پاسخ دهید، در غیر این صورت کاربران سرخورده می شوند و گمان می کنند که به آنها اهمیت نمی دهید.

تعدادی دیگر از دلایل کاهش بازدید:

  1. عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند گذشته
  2. حذف شدن بخشی از امکانات وب سایت (مانند حذف بخش قیمتها، مدلهای جدید محصولات و...)
  3. پولی کردن برخی از امکانات وب سایت
  4. ظهور رقبای جدید که به شکل حرفه ای تری محتوا و محصولات مورد نیاز کاربران شما را تامین میکنند


متن نظر *