فرض کنید صاحب یک شهر بازی هستید و اکثر افرادی که وارد شهر بازی شما می شوند در ابتدای ورود به دنبال راه خروج می گردند و پس از یافتن راه خروج با عجله از شهر بازی شما خارج می شوند.
مثال جالبی بود؟ نمی دانم شاید!
اما از جالب بودن (یا نبودن) این مثال که بگذریم فرض کنید در روز 1000 نفر وارد وب سایت شما می شود و تعداد زیادی از آنها با عجله خارج می شود. در این مقاله می خواهیم راهی به شما نشان دهیم که کاربران را حداقل به اندازه یک کلیک بیشتر در وب سایت خود نگه دارید.
کاربران چرا، کجا و در چه زمانی از وب سایت شما خارج می شوند؟
اگر کاربرانی که از موتورهای جستجو می آیند بدون مشاهده بقیه صفحات از وب سایت خارج شوند به این معنی است که محتوای وب سایت شما برای آنها مفید نبوده است و اگر میزان خروج این کاربران از وب سایت شما زیاد باشد باید در استراتژی تولید محتوا برای وب سایت تغییرات ساختاری ایجاد کنید.
سایر نکات مهم برای شناسایی دلیل خارج شدن کاربران از وب سایت
- عدم استفاده از لینک بیلدینگ داخلی برای دسترسی کاربران به بخشهای مختلف وب سایت
- استفاده از فرم های پیچیده و چند مرحله ای برای انجام یک کار ساده
- حذف اجبار وارد کردن آدرس ایمیل زیرا برخی از کاربران ایمیل ندارند و یا اصلا وقتی برای مطالعه انبوه ایمیلهای دریافتی ندارند
از چه راهی برای افزایش تعداد کلیکهای کاربران در وب سایت استفاده کنیم؟
این همه گفتیم تا به اینجا برسیم که چه راهی می خواهیم به شما نشان دهیم که باعث افزایش زمان ماندگاری کاربران در وب سایتتان می شود.
اما پیشنهاد اصلی!
می توانید یک ابزار آنلاین ایجاد کنید که کاربران به وسیله آن نیازهای خود را برطرف کنند. از این طریق نتنها کاربران را در وب سایت خود نگه می دارید بلکه آنها مجددا به وب سایت باز خواهند گشت تا از ابزار شما استفاده کنند. در کنار این ابزار می توانید صفحات راهنما و پشتیبانی قرار دهید که کاربران برای یادگیری طرز صحیح استفاده از ابزار بر روی لینکها کلیک کنند و در وب سایت گردش کنند.
درست است که این ایده چندان جدید بنظر نمی رسد و از طرفی ایجاد چنین ابزاری به خلاقیت و پرداخت هزینه نیاز دارد اما واقعا موثر و کاربردی است. چنین ابزاری می تواند به شکل قابل توجهی زمان ماندگاری کاربران و گردش آنها در وب سایت را افزایش دهد.