وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

در بازاریابی از طریق پیامک به یک بانک اطلاعاتی نیاز دارید

در روزهای اول فعالیت حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت، با دقت تمام 50 شماره موبایل از سطح اینترنت جمع آوری کردم و یک پیامک تبلیغاتی به این شماره ها ارسال کردم. چند دقیقه بعد گوشی موبایلم به صدا درآمد و تماس گیرنده با خنده و تعجب از من پرسید از کجا می دانستید که برای شرکت خود به یک وب سایت نیاز دارم؟

و سپس اولین سفارش طراحی وب سایت را با استفاده از این پیامکهای جادویی بدست آوردم.

اما بسیار مشاهده می شود که افراد نا آشنا به بازاریابی پیامکی هزینه هنگفتی متقبل می شوند و یک پیامک گروهی را برای کل شماره های فعال در یک منطقه از شهر ارسال می کنند. این روش برای محصولاتی که جنبه عمومی دارند مفید خواهد بود ولی برای بسیاری از محصولات تخصصی تر راه به جایی نمی برد.

نیاز به داشتن یک بانک اطلاعاتی

برای اینکه مطمئن باشید بازاریابی پیامکی شما با موفقیت انجام می شود باید بدانید که صاحبان تک تک شماره هایی که برای آنها پیامک ارسال می کنید چه شغلی دارند، چند سال سن دارند، امکان تبدیل شدنشان به مشتری چقدر است و ...

این کار به سادگی میسر نیست زیرا نمی توانید در مدت زمان کوتاهی تعداد زیادی از این شماره ها را بدست بیاورید و ناچار خواهید بود از روشهای کور استفاده کنید.

تجربه نشان داده است که اگر 100 شماره موبایل را با دقت گلچین کنید و برای این 100 نفر پیامک ارسال کنید نتیجه بهتری از ارسال تعداد بسیار زیادی پیامک گروهی بدست خواهید آورد.

اما چگونه می توان لیست این شماره موبایلها را بدست آورد؟

  1. بخش خبرنامه پیامکی را در وب سایت خود فعال کنید تا کاربران بتوانند شماره موبایل خود را درج کنند
  2. جستجو در اینترنت و بدست آوردن شماره های افرادی که می توانند مشتری کالا و خدمات شما باشند
  3. استفاده از خدمات پنل های ارسال گروهی پیامک (البته منظورم خرید دیتابیس از آنها نیست!)
  4. و...

درصورتیکه بتوانید چنین لیستی جمع آوری کنید احتمال موفقیت شما در بازاریابی از طریق پیامک بسیار زیاد خواهد بود اما باید در محتوای پیامکهای ارسالی نیز به همین اندازه دقت به خرج دهید.



متن نظر *