وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

نحوه تولید محتوا برای وب سایت پس از موبایل گدون

در گذشته های نچندان دور برای تولید محتوا نیاز نبود که به ابعاد مانیتورها توجه کرد و فقط کافی بود که چیزی برای نوشتن داشته باشید.

زمین بازی تغییر کرده است

اگر در گذشته یک زمین فوتبال بزرگ (مانیتورهای واید) در اختیار شما بود تا هرچه دوست داشتید در آن قرار دهید، امروزه این زمین فوتبال به یک راهرو کوچک (گوشی های موبایل) تبدیل شده است و اگر بخواهید هم نمی توانید 22 نفر را درون این راهرو جای دهید!

در ادامه با برخی از نکاتی که در هنگام تولید محتوا باید به آنها بیشتر توجه داشت آشنا می شویم.

مشکل اساسی با درج تصویر در پستهای خود خواهید داشت

اگر سایز یک تصویر کوچک باشد ممکن است نتواند مفهوم خود را به درستی انتقال دهد و در اینجا باید با خود بیاندیشید که این تصویر در گوشی موبایل چه پیامی را به مخاطبین منتقل می کند؟

کلیپهای ویدیویی را چگونه می توان نمایش داد؟

اگر تا کنون کلیپ های ویدیویی را با فلش پلیر نمایش می دادید، احتمالا می دانید که بسیاری از گوشی های موبایل از فلش پشتیبانی نمی کنند و بر اساس قوانین جدید گوگل نباید در وب سایت از فایلهای فلش استفاده کنید. اگر مشکل فرمت فایل ویدویی را برطرف کردید با مشکل سایز و نحوه نمایش آن در گوشی ها مواجه خواهید شد.

طول پاراگراف چقدر باشد؟

معمولا هر پاراگراف 2 یا 3 سطر از متن را به خود اختصاص می دهد، اما در گوشی های موبایل شاید هر پاراگرف 10 تا 20 سطر باشد.

باید تیترهای کوتاه تری را انتخاب کرد

تیترهای بلند ممکن است در گوشی های موبایل در چند خط نمایش داده شوند و به همین دلیل باید تیترهای کوتاه تری انتخاب کنید.

حذف کلمات اضافه و مختصر نویسی

حتما در پیامکها با جملات و کلمات خلاصه نویسی شده برخورد کرده اید، اگر قرار باشد بخش زیادی از بازدید کنندگان وب سایت مطلب شما را در گوشی های موبایل مطالعه کنند شاید نیاز باشد برخی از این روشها را برای خلاصه نویسی بکار ببرید.



متن نظر *