وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

مزایا و معایب ارور 404 not found برای سئو وب سایت

در مقاله قبلی گفتیم که:

موتورهای جستجو با دیدن ارور 404 از ایندکس کردن محتوای صفحه خودداری می کنند.

اما باید توجه کرد که در برخی از موارد وجود ارور 404 برای سئو وب سایت مفید است و در برخی از موارد نیز تاثیر نامطلوبی در رنکینگ و ترافیک گوگل خواهد داشت.

چه زمانی ارور 404 برای سئو وب سایت مفید است؟

وب سایتها می توانند میلیونها لینک فرضی داشته باشند. به عنوان مثال برای وب سایت سئو سم می توان این لینکها را در نظر گرفت:

http://www.seosem.ir/webdesgin_seo_marketing_1_.html
http://www.seosem.ir/webdesgin_seo_marketing_2_.html
http://www.seosem.ir/webdesgin_seo_marketing_3_.html

اما این لینکها وجود خارجی ندارند و محتوایی هم برای آنها وجود ندارد.

اگر کسی به یکی از این صفحات فرضی لینک دهد باید از صفحه 404 استفاده کرد تا کاربران و گوگل بدانند که چنین صفحه ای وجود ندارد.

در این موارد استفاده از ارور 404 بسیار مفید خواهد بود و هیچ ضرری برای وب سایت ندارد.

چه زمانی ارور 404 باعث کاهش ورودی گوگل خواهد شد؟

فرض کنید یکی از صفحات وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار دارد و روزانه تعداد زیادی ورودی از گوگل دریافت می کند.

اگر این صفحه را از وب سایت حذف کنید طبیعتا آن صفحه از نتایج جستجوی گوگل حذف می شود و اینجاست که اتفاقات بدی برای سئو وب سایت شما می افتد:

  1. Impressions یا میزان نمایش وب سایت شما در گوگل کاهش می یابد
  2. Clicks یا تعداد کلیک بر روی وب سایت شما در گوگل کاهش می یابد
  3. تعداد لینکهای درونی وب سایت شما کاهش می یابد
  4. و...

با حذف یک صفحه مهم بسیاری از فاکتورهای تاثیر گذار سئو را از دست می دهید و اگر تعداد زیادی از صفحات مهم وب سایت را حذف کنید، کاهش قابل توجهی در ورودی گوگل ایجاد می شود.

چه راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟

تا جایی که امکان دارد سعی کنید از حذف یا تغییر لینک صفحات مهم خودداری کنید.

اگر ناچار شدید لینکهای وب سایت را تغییر دهید حتما از کد وضعیت 301 برای ریدایرکت به آدرس جدید استفاده کنید تا رنکینگ خود را در گوگل از دست ندهید.



متن نظر *