وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

وبمسترها از الگوریتم های جدید گوگل نمیترسند!

هنگامی که گوگل در سال 2011 از پاندا و پنگوئن رونمایی کرد تب و تاب فراوانی در میان وبمسترهای سراسر دنیا ایجاد شد و بسیاری از وبمسترها روشهای قدیمی خود تغییر دادند تا وب سایتشان از این الگوریتمها در امان بماند.

اما امروزه اکثر وبمسترها می دانند که چگونه از پنالتی شدن وب سایت خود جوگیری کنند.

برخی از روشها که جلوی پنالتی شدن وب سایت را می گیرد:

  1. وبمسترها مطلب تکراری درج نمی کنند
  2. اگر مطلب تکراری باشد تعدادی از کلمات را حذف و اضافه می کنند و متن را اندکی تغییر می دهند
  3. در یک زمان تعداد زیادی بک لینک ایجاد نمی کنند
  4. و...

با دانستن این اطلاعات تقریبا اکثر وب سایتها در مقابل پنالتی گوگل واکسینه شده اند و دست گوگل را برای پنالتی کردن بسته اند.

وبمسترها مانند قبل از الگوریتم های جدید گوگل نمیترسند!

پس از پاندا و پنگوئن الگوریتمهای زیادی معرفی شد اما هیچکدام به اندازه این دو الگوریتم وب مسترها را نترسانده است و در رفتار آنها تغییر ایجاد نکرده است!

برخی از الگوریتم های جدید که پس از پاندا و پنگوئن معرفی شده اند:

  1. الگوریتم مرغ مگس خوار
  2. الگوریتم کبوتر
  3. موبایل گدون (طراحی قالب ریسپانسیو)
  4. الگوریتم کیفیت
  5. و...

افراد خیلی کمی را می توانید بیابید که ترسی از مرغ مگس خوار به دل خود راه دهند، اما تقریبا همه وبمسترها مطالب خود را بگونه ای می نویسند که توسط پاندا پنالتی نشوند.

دلیل این موضوع چیست؟

دلیل اول:

الگوریتمهای جدید یک وب سایت را بصورت کامل تحت تاثیر قرار نمی دهند. به عنوان مثال مرغ مگس خوار به پرسشهایی پاسخ می دهد که کاربرها از گوگل می پرسند (اما عبارتی مانند طراحی وب سایت یک جمله سوالی نیست و در تیر رس این الگوریتم قرار ندارد) و یا ریسپانسیو کردن قالب جلوی کاهش رنک وب سایت در جستجو های موبایل را می گیرد (در تبلتها و کامپیوترهای شخصی تاثیر ندارد)

دلیل دوم:

همه چیز به دوران قبل از معرفی پاندا و پنگوئن برگشته است و این دو الگوریتم به اندازه کافی قدرت ندارند که با انسانهای هوشمند مقابله کنند، به همین دلیل وبمسترها با روشهای جدید این دو الگوریتم را دور میزنند. به عنوان نمونه می توان به اسپمرهایی اشاره کرد که امروزه در وب فارسی جولان می دهند و رتبه های اول جستجوها را قبضه کرده اند.

در هر صورت باید منتظر اتفاقات آینده بمانیم تا متوجه شویم گوگلی ها چه تدبیری برای شرایط جدید اندیشیده اند.



متن نظر *