وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

بررسی نقش فیس بوک در بازاریابی اینترنتی

اگر تصمیم دارید در فیسبوک بازاریابی کنید و یا وب سایت خود را از طریق فیسبوک به کاربران معرفی کنید باید این کار را به دقت انجام دهید زیرا بازاریابی در فیسبوک کار ساده ای نیست.

تجربه فعالیت فیس بوکی

حدود 3 سال قبل برای یکی از مشتریانم یک وب سایت در زمینه معرفی گوشی های موبایل و پاسخ به پرسشهای تخصصی کاربران طراحی کردم. مدیر این وب سایت صفحه ای در فیسبوک ایجاد کرد و با هر پستی که در فیسبوک منتشر می کرد تعدادی کامنت و لایک دریافت می کرد. تعدادی از کاربران از وی در مورد گوشی ها سوال می پرسیدند و برخی هم می خواستند که کارت شارژ برایشان ارسال کند!

کاربران تقریبا برای هر سوالی که داشتند به این پیج مراجعه می کردند.

اما پس از مدتی مدیر پیج به دلیل مشغله کاری کمتر آنلاین می شد و همین موضوع باعث شد که لایکها و نظرات کاهش پیدا کند.

بعد از چند ماه فعالیت ها در پیج مذکور به صفر رسید و دیگر کاربران فیسبوک سراغی از دوست ما نمی گرفتند! به همین دلیل دوست ما هنگامی که آنلاین می شد بیشتر وقت خود را بر روی وب سایتش می گذاشت.

چرا بازاریابی در فیس بوک دشوار است

  1. باید روزانه چند ساعت از وقت خود را به این کار اختصاص دهید
  2. در صورتیکه مدتی به فیسبوک مراجعه نکنید همه زحمت های شما از دست خواهد رفت

باید توجه کنید که کاربران فیسبوک بیشتر برای ارتباط با دوستانشان وارد این وب سایت می شوند و کمتر به دنبال اطلاعات تخصصی یا برطرف کردن مشکلات خود هستند.

علاوه بر این اگر بخواهید پیجی در مورد فروش یخچال یا کولر راه اندازی کنید، احتمالا نسبت به یک فروشنده موبایل توجه بسیار کمتری را به خود جلب خواهید کرد!

تاثیر منفی فیس بوک بر روی کسب و کار شما

اگر مدیر یک شرکت تولیدی یا بازرگانی باشید و کاربران ببینند که هر روز در فیسبوک عکس منتشر می کنید، مطلب می نویسید و مطالب دیگران را لایک می کنید، ممکن است گمان کنند که شرکت معتبری ندارید و (از روی ناچاری) برای جذب مشتری به فیسبوک روی آورده اید!

حتی ممکن است از خود بپرسند که مگر این شخص بیکار است که هر روز به فیسبوک می آید!؟

حفظ ارتباط با مشتری

از آنجا که اکثر مردم در فیسبوک عضو هستند، می توانید یک پیج برای شرکت خود ایجاد کنید و هروقت که فرصت کردید به این پیج سر بزنید تا از این طریق ارتباط خود با مشتریان قبلی را حفظ کنید.

بررسی نقش فیسبوک در سئو

لینکهای فیسبوک nofollow هستند و تاثیری بر پیج رنک ندارند. از طرفی فیسبوک دسترسی ربات گوگل به اطلاعات کاربرانش را محدود کرده است و ربات گوگل نمی تواند مانند یک سایت معمولی در فیسبوک به گشت و گذار بپردازد.

اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که بسیاری از صفحات فیسبوک که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند در واقع پروفایل اصلی شرکتها، اشخاص و وب سایتهای عضو فیسبوک هستند و صفحات داخلی کمتر در نتایج جستجو ها ظاهر می شوند.

فیسبوک نسبت به سایر شبکه های اجتماعی تاثیر کمتری بر روی سئو دارد اما اگر روزانه چند بازدیدکننده کنجکاو از فیسبوک به سایت شما بیاید تعداد بازدیدها، Bounce Rate و زمان ماندگاری کاربران در سایت افزایش میابد و این کار برای سئو مفید است.



متن نظر *