وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

افزایش بازدهی ایمیل مارکتینگ به شیوه لینکداین

همانطور که در پست قبلی گفته شد تصمیم دارم روشهای ایمیل مارکتینگ شبکه های اجتماعی معروف را بررسی کنم.

در این پست کلمات و جملاتی که لینکداین ، فیسبوک و توییتر برای عنوان ایمیلهای خود انتخاب می کنند را مورد بررسی قرار می دهم.

در ابتدا باید بگویم که از نظر من لینکداین بهترین جملات را برای عناوین ایمیلهای خود انتخاب می کند. در رتبه دوم فیسبوک قرار دارد و در رتبه سوم توییتر.

لینکداین بهترین و موثر ترین عناوین را انتخاب میکند

عنوان برخی از ایمیلهایی که لینکداین ارسال می کند:

  1. people are looking at your LinkedIn profile
  2. please add me to your LinkedIn network
  3. Check out Kamran's updated profile
  4. UserId is looking for candidates like you
  5. Check out Asal's new photo

معنی:

  1. کاربران در لینکداین به دنبال پروفایل شما میگردند
  2. لطفا من را به پروفایل خود در لینکداین بیفزایید
  3. پروفایل بروز شده کامران را چک کنید
  4. یکی از کاربران لینکداین به دنبال مشاغلی با تخصص شما می باشد
  5. تصاویر جدید عسل را مشاهده کنید

لینکداین در ایمیلهایش سعی می کند به نوعی حس غرور را در کاربران ایجاد کنند، همچنین آنها را تشویق میکند که به پروفایل خود مراجعه کنند و کاری انجام دهند.

البته یادم می آید یک بار هم یک ایمیل تبلیغاتی از لینکداین دریافت کردم که از من می خواست پروفایل خود را ارتقا دهم.

عناوین ایمیلهای فیسبوک بازدهی کمتری دارند

برخی از عناوین انتخاب شده توسط فیسبوک:

  1. اعلان‌های خوانده نشده‌ای دارید
  2. امروز زادروز علیرضا است
  3. Azade یک ‏عکس‏ جدید به آلبوم ‏عکس‌های خود اضافه کرده است
  4. بیش از آنچه فکر می‌کنید، در فیس‌بوک دوست دارید

عناوینی که فیسبوک انتخاب می کند حالت خبری دارند و ما را به انجام کاری تشویق نمی کنند.

عناوین ایمیلهای توییتر کوتاه، تکراری و بی اثر هستند

  1. UserId (@UserId) is now following you on Twitter!

توییتر بصورت بسیار خلاصه همه پیام خود را در عنوان ایمیل قرار می دهد و فقط میگوید کاربری شما را دنبال میکند!

کلمات انتخاب شده توسط توییتر باعث می شود نیاز نداشته باشید که حتی ایمیل را باز کنید.

در طی این مدت بغیر از پیام فوق، توییتر هیچ نوع اطلاعات دیگری از فعالیت کاربران بر روی پروفایل من ارائه نداده است.

با دیدن ایمیلهای تکراری توییتر، این حالت تداعی می شود که کاربران توییتر هیچ کاری غیر از دنبال کردن یکدیگر ندارند و اتفاق دیگری در توییتر نمیافتد!



متن نظر *