وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

اصول بازاریابی با ایمیل در زمان ایجاد متن خبرنامه

در دو پست قبلی در مورد ایمیل مارکتینگ و روشهای تاثیرگذار در افزایش بازدهی ایمیل مارکتینگ توضیح دادم و در این پست در مورد اصول انتخاب متن ایمیل توضیح می دهم.

در ابتدا باید بگویم که از نظر من هر سه شبکه اجتماعی مورد بحث (لینکداین، توییتر و فیسبوک) در این مورد به یک شکل کار می کنند. لذا می توانیم همین شیوه را برای انتخاب محتوای ایمیلهای خود در پیش بگیریم.

قالب ایمیل ارسالی توسط لینکداین، فیسبوک و توییتر شبیه به هم هستند

  1. هر سه شبکه برای ایمیل های خود یک هدر با رنگی متفاوت از رنگ پس زمینه انتخاب می کنند
  2. نام و لوگوی خود را در هدر قرار می دهند
  3. محتوای اصلی ایمیلها کوتاه است
  4. بین عناصر ایمیل فاصله و فضای خالی وجود دارد تا به خوبی دیده شوند
  5. در بیشتر مواقع از تصاویر جذاب و با حجم کم استفاده می کنند
  6. یک فوتر با رنگی متفاوت از رنگ پس زمینه در انتهای ایمیلهای خود قرار می دهند
  7. در فوتر ایمیل لینک حذف عضویت از خبرنامه را قرار میدهند

ایمیلهای این سه وب سایت را که بررسی کنید متوجه می شوید که نکات فوق را به دقت رعایت می کنند.

البته در برخی موارد مانند زمانی که قوانین حریم خصوصی خود را تغییر می دهند، یک متن کامل و بلند در ایمیل قرار می گیرد.

نکته اصلی در محتوای انتخاب شده توسط این سه شبکه

مهمترین نکته ای که با دیدن این ایمیلها متوجه می شویم این است که فیسبوک، توییتر و لینکداین نمی خواهند وقت کاربران خود را بگیرند و کاری میکنند که با یک نگاه کوتاه بتوانید پیام اصلی ایمیل را دریافت کنید.

پس اطلاع از پیام ایمیل، اگر بخواهید می توانید برای دریافت جزئیات بیشتر به پروفایل خود در این شبکه ها مراجعه کنید.



متن نظر *