روشهای نادرست ایمیل مارکتینگ

در این پست روشهای نادرستی که بسیاری از سایتها برای بازاریابی از طریق ایمیل به کار می گیرند را بررسی می کنیم.

عدم استفاده از ایمیل مارکتینگ

بسیاری از سایتها اساسا از ایمیل مارکتینگ استفاده نمی کنند و اعتقادی به ایمیل مارکتینگ ندارند. اما اگر ایمیلها را برای کاربران غیر فعال خود بفرستند می توانند انها را دوباره به سایت برگردانند.

خرید ایمیل و ارسال ایمیلها به افرادی که خودشان ایمیل را به شما نداده اند

ایمیلها یا باید برای اعضای سایت ارسال شود و یا برای افرادی که به نوعی ایمیل را در سایت شما ثبت کرده اند.

کاربرانی که در وب سایت نظر داده اند یا خرید کرده اند می توانند گزینه خوبی برای دریافت ایمیل باشند.

قرار دادن تعداد زیادی لینک و متن در ایمیل های ارسالی

در خبرنامه یک وب سایت عضو هستم و وقتی روی یکی از ایمیلهای این وب سایت کلیک میکنم، انواع و اقسام خبر، محصول، لینک و... را با رنگهای متفاوت مشاهده می کنم!

متن خبرنامه باید کوتاه باشد و فضای خالی بین عناصر خبرنامه وجود داشته باشد تا گیرنده در نگاه اول متوجه پیام اصلی خبرنامه شود.

عدم استفاده از تصویر

بسیاری از سایتها از تصویر استفاده نمی کنند، درصورتیکه استفاده از تصاویر جذابیت و تاثیرگذاری خبرنامه را افزایش می دهد.

عدم قرار دادن لینک حذف عضویت در خبرنامه

یکی از سایتهای پربازدید ایران عناوین جذاب انتخاب می کند، قالب ایمیلهایش هدر و فوتر دارند و محتوایی که در ایمیل قرار می دهد بسیار جالب و خواندنی هستند.

اما ایمیل مارکتینگ این وب سایت یک مشکل بزرگ دارد، وقتی که روی لینک حذف عضویت از خبرنامه کلیک می کنم و به صفحه مربوطه می رم، امکان لغو کامل ارسال ایمیل را به من نمی دهد!

من هم مجبور شدم که ایمیلهایش را به اسپم بفرستم!



متن نظر *