وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

تاثیر اینترنت بر بازاریابی سنتی

بازاریابی روشی است که بتوان از ابزار و امکانات موجود جهت معرفی و فروش کالا و خدمات خود استفاده کنیم. این روش در گذشته دشوار تر بود و به چند مورد خلاصه می شد:

  1. تبلیغ در رادیو و تلویزیون
  2. تبلیغ در روزنامه ها و مجلات
  3. درج بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر
  4. پخش تراکت

روشهای بازاریابی سنتی چند عیب بزرگ دارند

  1. بسیار گران قیمت هستند
  2. به یک منطقه جغرافیایی خاص محدود می شوند
  3. گذرا هستند و بعد از یک یا دو ماه اثر خود را از دست می دهند
  4. هر روز یا هر هفته باید آگهی خود را تمدید کنید

تاثیر اینترنت بر بازاریابی سنتی

اخیرا در بخش نیازمندی یکی از روزنامه ها برای خدمات طراحی وب سایت تبلیغ کردم و فقط روز دوم انتشار روزنامه یک نفر با من تماس گرفت، پس از آن تماسی گرفته نشد.

هزینه این آگهی 50،000 تومان بود و اگر بخواهم در هفته 10 نفر با من تماس بگیرد باید بصورت هفتگی 500،000 تومان هزینه کنم.

اما با همین مبلغ می توانم به مدت یک ماه در سایتهای پربازدید که روزانه حداقل 10،000 بازدیدکننده دارند تبلیغ کنم و انتظار داشته باشم که افراد بیشتری با من تماس بگیرند.

این تفاوت قیمت باعث می شود کمتر به سراغ روشهای سنتی بروم و تبلیغات اینترنتی را به تبلیغات سنتی ترجیح دهم.

آیا برای هر کاری می توان در اینترنت تبلیغ کرد؟

امروزه اینترنت به یکی از مهمترین ابعاد زندگی ما تبدیل شده است و همه اقشار جامعه از اینترنت استفاده می کنند و می توانید به سادگی کالا و خدمات خود را در اینترنت به فروش برسانید.

اما بر حسب نوع فعالیت تجاری، نحوه تبلیغات اینترنتی تغییر می کند.

برای یک کسب و کار تبلیغات بنری در سایت های بزرگ مفید است و برای کسب و کاری دیگر جذب ترافیک هدفمند از گوگل مفید خواهد بود.

با این وجود بازاریابی سنتی هیچگاه حذف نخواهد شد

درست است که اینترنت نقش مهمی در فروش دارد اما نباید انتظار داشته باشیم که دیگر در مترو و معابر پرتردد اثری از بیلبوردهای تبلیغاتی، تراکت و کارت ویزیت نبینیم.

کسب و کارهای کوچک می تواند بازاریابی اینترنتی را برای همیشه جایگزین بازاریابی سنتی کنند اما شرکتها و کارخانجات بزرگ باید برای حفط جایگاه برند خود، همواره و در همه جا در جلوی دید مردم باشند.



متن نظر *