وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

تفاوت ریدایرکت 301 با canonical url از دید روبات گوگل

در سئو از دو طریق می توان آدرس اصلی صفحات مختلف یک وب سایت را به گوگل معرفی کرد.

  1. استفاده از کدهای وضعیت 301 و 302
  2. استفاده از کانونیکال یو آر ال

شاید کاربرد این دو را با یکدیگر اشتباه بگیرید و یا نتوانید میزان تاثیر آنها بر روی سئو وب سایت را به خوبی تشخیص دهید.

قبلا در مورد کاربرد canonical url و کدهای وضعیت 301 و 302 توضیح داده ام و در این پست به میزان تاثیر آنها بر روی سئو می پردازم.

کد وضعیت 301 را می توان بجای canonical url بکار برد

می توانید با PHP (یا سایر زبانها) لینک تک تک صفحات درخواست شده را مقایسه کنید و درصورت نیاز کاربر را به لینک اصلی ریدارکت کنید.

اما نمی توان از canonical url بجای کد وضعیت 301 استفاده کرد

رباتهای گوگل با کدهای وضعیت سرور کار می کنند و اگر بخواهیم به گوگل اعلام کنیم که لینک درخواست شده برای همیشه تغییر کرده است و به صفحه جدیدی منتقل شده است، باید از کد وضعیت 301 استفاده کنیم.

انجام این کار با canonical url درست نیست.

استفاده نادرست از کدهای وضعیت تاثیر نامطلوبی بر روی سئو سایت دارد

canonical url ها حالت راهنما دارند و تاثیری بر روی نحوه خزش رباتهای گوگل ندارند. اگر canonical url ها اشتباه باشند گوگل به سادگی از آنها صرف نظر خواهد کرد و خودش در مورد لینکهای وب سایت شما تصمیم میگیرد.

اما خزش رباتهای گوگل در یک وب سایت بر اساس کدهای وضعیتی مانند 200، 301، 302، 404، 500 و... صورت می گیرد و اگر این کدها به درستی ارسال نشوند ربات گوگل نمی تواند در سایت شما به خوبی بخزد و به همین دلیل نخواهد توانست وب سایت شما را به خوبی ایندکس کند.

ایندکس نشدن صفحات وب سایت باعث افت ورودی گوگل خواهد شد و همانطور که می دانید این اتفاق خبر خوبی برای یک وبمستر نیست.



متن نظر *