وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

بازاریابی اینترنتی از طریق وبلاگ ها کار درستی نیست

همانطور که میدانید پای اینترنت به زندگی همه افراد جامعه باز شده است و اینترنت شیوه زندگی مردم را تغییر داده است، اما با این وجود هنوز هم بسیاری از شرکتها دیدگاه سنتی و قدیمی خود را به دور نریخته اند.

عضویت در سامانه هایی چون بلاگ اسکای و میهن بلاگ، یکی از همین دیدگاه های منسوخ شده است که بسیاری از شرکتها به دنبال آن میروند. دلیلش هرچه باشد، دلیل قابل قبولی نیست.

قبلا در مورد مزایای تبدیل یک وبلاگ به وب سایت صحبت کرده ام و در این مقاله تصمیم دارم در مورد معایب بازاریابی از طریق وبلاگ توضیح دهم.

چرا نباید از وبلاگها برای بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم؟

در ادامه معایب استفاده تجاری از وبلاگها را بررسی میکنیم.

شما مالک اصلی وبلاگ نیستید و کنترلی بر روی نرم افزار و دیتابیس وبلاگ خود ندارید

اخیرا شاهد بودیم که یکی از سایتهای بلاگدهی برای مدتها از دسترس خارج شد و در زمان تعمیر وب سایت، امکان دسترسی به وبلاگها وجود نداشت.

اگر وبلاگ شما یک وبلاگ شخصی باشد و درآمدی از آن نداشته باشید، میتوانید مدتها صبر کنید تا مشکلات برطرف شود اما اگر به درآمد اینترنتی وابسته باشید، این تاخیر میتواند برای شما بسیار گران تمام شود.

اخیرا سرور یکی از سایتهایی که طراحی کرده بودم با مشکل مواجه شد و مدیر وب سایت در کمتر از 48 ساعت سرور سایت خود را تغییر داد تا مشکلات بوجود آمده تاثیری بر روی فروش وی نداشته باشد.

ایمیل مارکتینگ در وبلاگها کارایی کمی دارد

برای اینکه بتوانید ایمیل مارکتینگ انجام دهید باید بتوانید ایمیل کاربران خود را دریافت کنید، همچنین باید امکان تفکیک ایمیلها را داشته باشید. اما بسیاری از سایتهای بلاگدهی اساسا فاقد امکان عضویت در خبرنامه هستند.

کدهای آماده ای نیز وجود دارد که با درج آنها در وبلاگ خود میتوانید آدرسهای ایمیل بازدیدکنندگان وبلاگ را دریافت کنید، اما امکان تفکیک ایمیلها را ندارید.

ورودی و رنک گوگل وبسایتها از وبلاگها بیشتر است

قبلا در این زمینه کاملا توضیح داده ام و به اختصار میتوانم بگویم که اگر چند سایت و وبلاگ در یک زمینه فعالیت کنند، گوگل معمولا وبسایتها را در رنکهای بالاتر قرار میدهد.

عدم برخورداری از آمارگیرهای حرفه ای

برای اینکه در اینترنت مارکتینگ موفق شوید باید آمار دقیق بازدیدها، سایتها ارجاع دهنده، کلمات کلیدی جستجو شده در موتورهای جستجو و سایر اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید.

اما اگر بخواهید آمار روزانه و ماهانه وبلاگ خود را بدست بیاورید با مشکلاتی روبرو خواهید شد. زیرا سیستمهای بلاگدهی یا بخش آمارگیر ندارند و یا آمارگیرشان بسیار ضعیف است.

امکان استفاده از کدهای آمارگیر وجود دارد اما اطلاعات برخی از سیستمهای آمارگیر چندان دقیق و قابل استناد نیست.

برای رفع این مشکل میتوان از گوگل آنالیتکس استفاده کرد.

عدم امکان برندینگ وبلاگها

اصولا برند سازی یک وبلاگ کار درستی نیست و برای برندینگ موفق حتما باید یک وب سایت رسمی راه اندازی کنید.

اهمیت وبلاگها برای برندهای خوشنام به اندازی است که نمیتوانید یک شرکت شناخته شده را بیابید که بجای وب سایت، آدرس یک وبلاگ را در بیلبوردهای تبلیغاتی اش قرار دهد.



متن نظر *