وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

ضرورت بازاریابی اینترنتی برای کارخانجات و شرکتها

اگر بنرهای تبلیغاتی سایتهای پربازدید را بررسی کنید متوجه میشوید که تعداد خیلی کمی از کارخانجات تولیدی کشورمان در این وب سایتها تبلیغ میدهند.

اگر شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی مانند کلوب، آپارات، فیسبوک، توییتر و... را بررسی کنید باز هم متوجه میشوید که شرکتهای ایرانی حضور قابل توجهی در این شبکه ها ندارند.

مشکل فقط به اینجا ختم نمیشود، اگر به وب سایت برخی از شرکتها بروید متوجه خواهید شد که اساسا توجه چندانی به وب سایت خودشان هم نشان نمیدهند.

آیا در اینترنت خریداری برای محصولات این شرکتها وجود دارد؟

با توجه به تجربه ای که دارم میتوانم بگویم که مشتریان پروپا قرصی در اینترنت وجود دارد که ممکن است کل تولید یک کارخانه را بصورت انحصاری خریداری کنند.

پس دلیل استقبال نکردن شرکتها از اینترنت چیست؟

در روشهای سنتی، مدیران شرکتها کافی است که یک تبلیغ تلویزیونی انجام دهند و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر نصب کنند تا به نتیجه مورد نظر برسند.

اما تبلیغات در اینترنت کمی پیچیده تر است، زیرا روشهای متفاوتی برای جذب خریداران وجود دارد:

  1. سئو و بهینه سازی وب سایت برای قرار گرفتن در نتایج بالای جستجوی گوگل
  2. ایمیل مارکتینگ
  3. تبلیغات بنری در سایتهای پر بازدید
  4. تبلیغات هدفمند در سایتهای بین المللی
  5. ویدئو مارکتینگ
  6. بازاریابی با تولید محتوا
  7. و...

بغیر از تبلیغات پولی سایر روشها نیاز دارند که بصورت مدام انجام شوند و همچنین باید یک شخص حرفه ای بر انجام آنها نظارت داشته باشد، در غیر اینصورت به نتیجه مورد نظر نمیرسند.

عدم استفاده صحیح شرکتهای داخلی از بازاریابی اینترنتی

شاید کارخانجات بزرگ به اندازه ای جا افتاده اند که تمایلی به فعالیت های اینترنتی نداشته باشند، اما متاسفانه شاهد هستیم که شرکتهای کوچک هم فعالیت تجاری قابل توجهی در اینترنت ندارند.

بسیاری از شرکتهای کوچک وب سایتی راه اندازی می کنند و پس از درج چارت سازمانی، لیست محصولات، درج اطلاعات تماس و... اینترنت و وب سایت خود را فراموش میکنند، غافل از اینکه راه اندازی وب سایت گام اول موفقیت در اینترنت میباشد!

بازاریابی اینترنتی برای برندهای جهانی چقدر اهمیت دارد؟

بد نیست بدانید که شرکت بزرگی مانند سامسونگ برای اینکه برند خود را در فیسبوک مطرح کند، تعدادی دانشجو را استخدام کرده بود تا وانمود کنند که طرفدار دو آتشه سامسونگ هستند و در مورد محصولات سامسونگ مطلب بنویسند و مطالب مربوط به این محصولات را لایک کنند! البته بعدها این ترفند سامسونگ لو رفت و مورد تمسخر قرار گرفت!

بازاریابی اینترنتی به قدری مهم است که یک شرکت بین المللی حاضر میشود به چنین کاری دست بزند.

برندهای مطرح جهانی نتنها از اینترنت مارکتینگ صرف نظر نکرده اند بلکه متخصصانی که از تحصیلات علمی بالایی برخودار هستند را استخدام میکنند و سالها به آنها حقوق میدهند که وظیفه بازاریابی را بخوبی انجام دهند.



متن نظر *