وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

SXO چیست و چه اهمیتی برای گوگل دارد؟

اگر مباحث مربوط به سئو را دنبال کرده باشید میدانید که برای سئو شدن وب سایت باید این کارها را انجام دهید:

  1. محتوا تولید کنید
  2. سایت با کیفیتی داشته باشید
  3. از سایتهای معتبر بک لینک داشته باشید
  4. و...

اما انجام این کارها باعث میشود راهی برای گوگل باقی نماند که بتواند میزان رضایت کاربران از یک وب سایت را اندازه گیری کند.

تعریف SXO

SXO مخفف عبارت Search Experience Optimization و به معنی بهینه سازی تجربه جستجو میباشد. به عبارت دیگر این شیوه به موتورهای جستجو کمک میکند تا متوجه شوند که آیا کاربران از نتایجی که به آنها نمایش داده شده است راضی هستند یا نه.

میتوان گفت SXO از گوگل شروع میشود و به گوگل ختم میشود.

گوگل چگونه احساس رضایت کاربران را شبیه سازی میکند؟

گوگل راه مشخصی ندارد که بتواند احساس رضایت کاربران خود را شبیه سازی کند ولی باید به نوعی متوجه شود که کاربر چقدر از سایت شما راضی بوده است. به همین دلیل نکاتی را در نظر میگیرد که نشان دهنده رضایت یا عدم رضایت کاربران هستند.

کلیک کوتاه - Short click

کلیک کوتاه برای زمانی به کار میرود که کاربری در موتور جستجو روی یک لینک کلیک میکند و پس از لود شدن سایت، بلافاصله به موتور جستجو برمیگردد!

ممکن است گوگل گمان کند که یک چیز وحشتناک در سایت وجود دارد که کاربر را اینچنین از وب سایت فراری داده است.

کلیک بلند - Long click

این عبارت به زمانی اشاره میکند که تاخیر بیشتری برای بازگشت کاربر به گوگل وجود دارد. هر چه این تاخیر بیشتر باشد، نتیجه بهتری بدست می آید.

Pogosticking

هنگامی کاربرد دارد که کاربری بین چندین نتیجه جستجو رفت و آمد میکند. به عبارتی یک سایت را باز میکند و به جواب مورد نظر خود نمیرسد، سپس روی نتیجه بعدی کلیک میکند و...

Click-through rate

این عبارت نشان دهنده نسبت میزان نمایش صفحات مختلف وب سایت شما در نتایج جستجو بر میزان کلیک کاربران بر روی آنها میباشد و بر حسب درصد نمایش داده میشود.

کلیک بعدی - Next click

پس از بازگشت کاربر به نتایج جستجو، چه چیزی را کلیک میکند؟ نتیجه بعدی را کلیک میکند یا یک عبارت جدید جستجو میکند؟

Kill The Search

اگر میخواهید گوگل گمان کند که وب سایت شما بهترین گزینه برای کاربران است باید کاری کنید که وقتی کاربر وارد سایت شما شد، بهترین پاسخ به سوالات خود را دریافت کند و دیگر به جستجوگر گوگل بر نگردد.

به عبارتی باید احساس نیاز کاربر به جستجوی بیشتر را از بین ببرید.



متن نظر *