وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

بهترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات و سئو = توییتر

در مقالات قبلی توضیح دادیم که ربات گوگل نمیتواند مانند یک وب سایت معمولی در شبکه های اجتماعی بخزد و محتوای این شبکه ها را ایندکس کند و گوگل باید راهی پیدا میکرد که بتواند از اتفاقات درون شبکه های اجتماعی با خبر شود.

برای حل این مشکل شبکه گوگل پلاس را راه اندازی کرد و تبلیغات و هزینه زیادی هم برای این شبکه انجام داد، با این وجود گوگل پلاس فقط توانست وبمسترهایی که میخواستند در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار بگیرند را جذب کند!

از چند ماه قبل شاهد کاسته شدن از اهمیت این شبکه بودیم و سپس اخباری مبنی بر عقد قرارداد همکاری بین گوگل و توییتر به گوش رسید.

چرا گوگل با توییتر قرارداد بست؟

با توجه به این تلاش های گوگل بنظر میرسد که اتفاقات درون شبکه های اجتماعی برای گوگل بسیار اهمیت دارد و برای بهتر کردن نتایج جستجوی خود باید بتواند سیگنالهای شبکه های اجتماعی را در رنکینگ وب سایت ها تاثیر دهد. اما چرا توییتر را انتخاب کرد؟

کاربرانی که در فیسبوک هستند معمولا هر اتفاقی که برایشان میافتند را در پروفایل خود منتشر میکنند. ممکن است یکی از کاربران همه رویدادهای تعطیلات آخر هفته خود را بصورت کامل در پروفایلش توضیح دهد.

اما همین کاربر در توییتر فقط میتواند مهمترین اتفاقی که در تعطیلات برایش افتاده است را ذکر کند، همین موضوع باعث شده است که توییتر به گنجینه ای از اتفاقات و اخبار مهم دنیا تبدیل شود.

گوگلی ها نیز به خوبی از این موضوع اطلاع دارند و با بزرگترین و مختصر ترین مخزن اخبار دنیا قرار داد بسته اند.

از طرفی ممکن است فیسبوک خود را بزرگتر از گوگل بداند و تمایلی هم به اشتراگ گذاری اطلاعات با دیگران نداشته باشد.

گوگل توییتها را در نتایج جستجوی دسکتاپ نمایش میدهد

قبلا توییتها فقط در نتایج جستجوی گوشی های موبایل نمایش داده میشد اما از این به بعد در نتایج جستجوی دسکتاپ هم نمایش داده میشوند.

اگر در مورد یک شرکت جستجو کنید، گوگل آخرین توییتهای این شرکت که با موضوع جستجو شده مرتبط هستند را در نتایج جستجو نمایش میدهد.

همکاری گوگل و توییتر چه تاثیری بر روی رنکینگ وب سایتها دارد؟

اگر گوگل به دیتابیس توییتر دسترسی داشته باشد دقیقا میداند که چه کسی در توییتر بیشترین طرفدار را دارد، توییتهای چه کسی بیشتر ریتوییت میشود و صحبتهای چه کسی برای مردم اهمیت ندارد!

در گذشته در مقالات مختلف بیان میشد که گوگل هر لایک در فیسبوک را یک رای در نظر میگیرد و هر کس رای بیشتری داشته باشد در نتایج بالاتر جستجو نمایش داده خواهد شد. اما مت کاتس اعلام کرد که ربات گوگل نمیتواند محتوای فیسبوک را به خوبی ایندکس کند. این حرف باعث شد که مطالب کمتری در مورد اهمیت لایکها منتشر شود.

تفاهم جدید محدودیت ربات گوگل را برطرف میکند و گوگل میتواند تشخیص دهد که کاربران به چه کسی بیشتر رای میدهند.

حال باید منتظر باشم و ببینیم که این قرارداد تا چه اندازه باعث تقویت سیگنال شبکه های اجتماعی میشود.



متن نظر *