همانطور که میدانید دنیای سئو دنیایی پر از رازهای نگفته است و همچنین میدانید که الگوریتم های گوگل بسیار سری و محرمانه هستند و نمیتوان از جزئیات و طرز کار آنها با خبر شد.
با این وجود شاهد هستیم که بلافاصله پس از تغییر الگوریتم های گوگل، بسیاری از سئو کارها از این موضوع با خبر میشوند و این تغییرات را در وب سایت های خود اعلام میکنند.
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که سئوکارها چگونه متوجه تغییرات الگوریتمهای گوگل میشوند؟
1- وبلاگ رسمی گوگل
گوگل همواره آخرین اتفاقات دنیای جستجو را از طریق وبلاگ خود در بلاگ اسپات اعلام میکند و افراد علاقمند به دنیای سئو کافی است که این وبلاگ را دنبال کنند.
googlewebmastercentral.blogspot.com
2- در گذشته از طریق دنبال کردن سخنان مت کاتس
مت کاتس از دیر باز یکی از افراد سرشناس در دنیای سئو بوده است و هنوز هم سخنان وی مورد استناد سئو کارها قرار میگیرد. در گذشته تغییرات مهم الگوریتم های گوگل توسط مت کاتس هم اعلام میشد.
3- پیگیری سایت های معتبر در زمینه سئو
سایتهای معتبر و سرشناسی در زمینه سئو وجود دارد که با پیگیری این وب سایتها میتوان از تغییرات دنیای سئو با خبر شد.
برخی از این وب سایتها: MOZ و searchengineland
4- تماس مدیران وب سایتهایی که افت ورودی گوگل داشته اند
گاهی هیچ خبر قابل توجهی در وب سایتهای معتبر منتشر نمیشود اما وبمسترهایی که دچار افت ورودی گوگل شده اند با سئو کارها تماس میگیرند و دلیل افت ورودی گوگل را از آنها میپرسند. سئو کارها در اینجا متوجه اعمال تغییرات توسط گوگل میشوند.
5- مشاهده تغییرات در وب سایتهای شخصی خودشان
گاهی هم هیچ کس تماس نمیگیرد!
اکثر سئوکارهای با تجربه علاوه بر وب سایت اصلی خود، چندین وب سایت دیگر دارند. اگر تغییری در ورودی یا رنک گوگل یکی از این وب سایتها پیش بیاید بلافاصله متوجه تغییر در الگوریتمهای گوگل میشوند.
6- تست الگوریتم های گوگل
سئو کار های خبره منتظر دیگران نمی نشینند و خودشان به سراغ الگوریتمهای گوگل میروند و با استفاده از روشهای مختلف سعی میکنند نقاط ضعف و قوت این الگوریتم ها را سناسایی کنند.
با وجود این همه اطلاعات، چرا میگویند سئو رازهای زیادی دارد؟
موارد 1 تا 3 جز اطلاعات عمومی سئو محسوب میشوند و آگاهی از آنها برای سئوکارها و وبمسترها الزامی است. بعضی از افراد با مطالعه همین اطلاعات عمومی گمان میکنند که همه چیز را یاد گرفته اند...
موارد 4 و 5 تجربیات شخصی سئوکارها را در بر میگرد و این موارد هستند که اختلاف بین وبمسترها و سئوکارها را مشخص میکنند.
اما مورد 6 را فقط سئوکارهای واقعی انجام میدهند و این افراد هستند که از رازهای سئو خبر دارند.