وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

تفاوت noindex و nofollow

در این مقاله چند متا تگ مهم که بر روی رفتار گوگل در زمان ایندکس کردن صفحات تاثیر میگذارند را به شما عزیزان معرفی میکنیم.

متا تگهایی که آنها را بررسی میکنیم عبارتند از: NOINDEX, NOFOLLOW, NOARCHIVE & NOSNIPPET

کاربرد این متا تگ ها:

NOINDEX: به گوگل می گوید که محتوای این صفحه (شامل متن، لینک، تصویر، صوت و ویدیو و...) را ایندکس نکند.

NOFOLLOW: اگر در تگ هدر استفاده شد به گوگل میگوید که هیچ کدام از لینکهای این صفحه را دنبال نکند و اگر در یک لینک استفاده شود به گوگل میگوید که این لینک را دنبال نکند.

استفاده از nofollow باعث میشود که لینک در رنکینگ تاثیر داده نشوند. به عبارت دیگر با استفاده از nofollow اگر لینک تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت شما داشته باشد، این امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته نخواهد شد و اگر تاثیر منفی داشته باشد هم امتیاز منفی برای شما در نظر گرفته نمی شود.

NOARCHIVE: این متا تگ به گوگل میگوید که در نتایج جستجو لینک Cached را برای این صفحه نمایش ندهد.

توضیح:
نتایجی که در جستجوی گوگل نمایش داده میشوند بر اساس آخرین باری که ربات گوگل وارد سایت ها شده دسته بندی میشوند و پس از اینکه گوگل یک صفحه را ایندکس کرد ممکن است چند روز یا چند هفته مجددا به این صفحه بر نگردد.

در این مدت ممکن است محتوای صفحه تغییر کند. به همین دلیل گوگل این امکان را به کاربران داده است تا بدانند آخرین باری که رباتش وارد این صفحه شد چه محتویاتی در صفحه وجود داشته است.

NOSNIPPET: این تگ از نمایش توضیحات (description) و لینک Cached در نتایج جستجوی گوگل جلوگیری میکند.

تفاوت noindex و nofollow

متا تگ noindex باعث میشود که گوگل از بررسی کل محتوای صفحه چشم پوشی کند و طوری با صفحه رفتار کند که گویی این صفحه وجود خارجی ندارد.

اما متا تگ nofollow باعث میشود که گوگل فقط از بررسی لینکهای درون صفحه چشم پوشی کند.



متن نظر *