چرا امکانات موتور جستجوی گوگل فقط کمی تغییر کردند؟!

موتور جستجوی گوگل اخیرا دست به تغییراتی در امکانات موجود خود زده است که در ادامه با برخی از این تغییرات آشنا میشویم و در انتها در مورد دلیل اعمال این تغییرات جزئی توضیح میدهیم.

برخی از تغییراتی که در امکانات موتور جستجوی گوگل اعمال شده است

1- جایگزین شدن آیکن سبز رنگ بجای آیکن زرد رنگ

هنگامی که در گوگل جستجو میکردیم، لینکهای تبلیغاتی با یک آیکن زرد رنگ از نتایج اورگانیک متمایز میشدند. اما اکنون آیکن زرد حذف شده است و بجای آن از آیکن سبز رنگ استفاده میشود.

2- حذف امکان سفارشی سازی جستجو بر اساس تاریخ در گوشی های موبایل

گوگل اعلام کرده است که از این پس کاربران در گوشی های موبایل فقط میتوانند نتایج جستجو را بر اساس ساعت گذشته، 24 ساعت گذشته، هفته گذشته، ماه گذشته و سال گذشته فیلتر کنند ولی امکان فیلتر نتایج بر اساس یک بازه زمانی دلخواه از گوشی های موبایل حذف شده است.

اما این امکان از کامپیوترهای دستکتاپ حذف نخواهد شد.

3- امکان مقایسه کوئری ها در سرچ کنسول

گوگل اعلام کرده است که امکان مقایسه دو کوئری بر اساس تعداد نمایش، تعداد کلیکها و... فراهم شده است و کاربران میتوانند وارد بخش search analytics شوند واز بخش Queries گزینه Compare queries را انتخاب کنند تا بتوانند دو کوئری را با یکدیگر مقایسه کنند.

به عنوان مثال اگر وب سایت شما با دو کلمه کلیدی " بازاریابی اینترنتی " و " طراحی وب سایت " از گوگل ورودی دریافت میکند، میتوانید از طریق این امکان جدید تعداد کلیکها و سایر اطلاعات ترافیک ورودی را با هم مقایسه کنید.

چرا رنگ یک آیکن و یک فرم ساده مقایسه انقدر برای گوگل اهمیت دارد؟

یک بار دیگر به این لیست نگاه کنید:

  1. تغییر رنگ یک آیکن کوچک
  2. حذف امکان فیلتر نتایج در گوشی های موبایل
  3. اضافه کردن یک فرم ساده جهت مقایسه در میان کوئری ها

با توجه به هزاران امکانی که گوگل در اختیار کاربران خود قرار میدهد شاید برای شما عجیب باشد و از خود بپرسید که چرا گوگل دست به چنین تغییرات جزئی و ناچیز در سرویس های خود میزند؟

پاسخ سوال مشخص است:
رنگها تاثیر مستقیمی در سوددهی وب سایتها دارند و هرچه گستردگی امکانات مختلف یک وب سایت بیشتر باشد، کاربران تجربه بهتری در هنگام کار با این سرویس ها بدست می آورند.



متن نظر *