اگر تصمیم دارید محتوا تولید کنید باید بدانید که چگونه میخواهید این کار را انجام دهید و چند نکته را باید حتما در نظر بگیرید.
نکات ضرروری در هنگام تولید محتوا
- محتوا باید ارزش خواندن داشته باشد
- محتوای شما باید دارای نکات جدیدی باشد
- در هنگام تولید محتوا از تصاویر غافل نشوید
- تولید محتوا بسیار وقت گیر است و باید وقت کافی به این کار اختصاص دهید
- محتوا را برای کاربران تولید کنید نه برای موتورهای جستجو
- و...
شبکه های اجتماعی مکانی بکر برای تولید کنندگان محتوا
امروزه دیگر همه افراد جامعه به نوعی درگیر شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، آپارات و...) شده اند و اگر میخواهید بدانید که محتوایی که تولید میکنید مورد قبول کاربران قرار میگیرند یا نه، این شبکه ها بهترین مکان برای تست این موضوع هستند.
نرخ اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی چقدر است؟
برای اینکه بدانید نظر کاربران در مورد مطالبی که تولید میکنید چیست کافی است مطالب خود را در این شبکه ها به اشتراک بگذارید و منتظر عکس العمل کاربران بمانید.
اگر پس از انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی این اتفاقات بیافتید:
- پست شما لایک شود
- برای پست شما نظر جدید ثبت شود
- کابران برای خواندن متن کامل وارد وب سایت شوند
- و...
اگر این اتفاقات افتاد یعنی اینکه شما در تولید محتوا ماهر هستید و کار خود را به خوبی انجام میدهید. اما اگر پس از درج پست هیچ اتفاقی نیافتد به این معنی است که محتوای مناسبی تولید نمیکنید و باید شیوه تولید محتوای خود را تغییر دهید.
یک نکته در مورد شبکه های اجتماعی
اکثر کاربران شبکه های اجتماعی افراد عادی هستند و اگر شما محصول یا خدمات تخصصی ارائه میکنید (به عنوان مثال تولید کننده مواد معدنی یا مواد خام صنعتی هستید) نباید بی محابا شروع به درج مطالب در این شبکه ها کنید!
زیرا محصولات شما برای بسیاری از کاربران مناسب نیست و شاید هم اصلا اسم محصولات شما را هم نشنیده باشند و متاسفانه ممکن است علاقه ای هم به کسب اطلاعات در این زمینه نداشته باشند!
در آینده در این مورد یک مقاله منتشر خواهیم کرد که بدانید چگونه این مشکل را حل کنید...