وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

بازاریابی اینترنتی در ایران با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم میکند

بازاریابی اینترنتی در دنیای کنونی اهیمت بسیار فراوانی برای شرکتها و صنایع مختلف دارد زیرا در اینترنت به راحتی و هزینه بسیار کم می توانند مشتریان بالقوه ای برای خود جمع آوری کنند. در ایران نیز این موضوع تا اندازه ای در بین مدیران جا افتاده است و سعی شده است که از این فضای دیجیتالی بهره برداری شود. اما همچنان مشاهده می شود که برخی از مدیران و صاحبان صنایع تمایلی به استفاده از اینترنت برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود ندارند.

در ادامه به بخشی از مشکلاتی که ممکن است فعالیتهای بازاریابی آنلاین را تحت تاثیر قرار دهد اشاره شده است.

برداشت نادرست مدیران در مورد اینترنت و فروش آنلاین

  • خریداران و مشتریان خدمات ما با اینترنت آَشنایی ندارند
  • نمی توان روی فروش اینترنتی حساب کرد
  • هزینه راه اندازی وب سایت زیاد است
  • وقت استفاده از اینترنت را ندارم

اکثر مدیرانی که در هنگام راه اندازی وب سایت به آنها مشاوره می دهیم چنین مواردی را عنوان می کنند. اما باید توجه کرد که دیر یا زود اینترنت کلیدی ترین نقش را در معاملات تجاری بازی خواهد کرد و افراد جامعه در هر شهر یا روستایی که باشند راهی جز استفاده از اینترنت برای تسریع بخشیدن به خریدهای روزانه خود نخواهند داشت.

این نوع تفکرات حاصلی جز از دست دادن سهم قابل توجهی از بازار آنلاین نخواهد داشت.

عدم توجه به نقش کلیدی یک وب سایت در بازاریابی اینترنتی

برای اینکه بتوانیم بازاریابی آنلاین را آغاز کنیم ابتدا باید یک وب سایت حرفه ای راه اندازی کنیم تا بتوانیم با استفاده از این وب سایت فعالیتهایی مانند ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی، بازاریابی با موتورهای جستجو و فعالیت در شبکه های اجتماعی را آغاز کنیم.

اما وقتیکه گام اول را درست و محکم بر نداریم در ادامه راه نیز موفق نخواهیم شد. راه اندازی یک وب سایت حرفه ای اولین گام برای فعالیتهای آنلاین شرکتهای تولیدی و بازرگانی خواهد بود که توجه نکردن به این موضوع بازاریابی اینترنتی را سخت و یا غیر ممکن خواهد کرد.

عدم توجه شرکتها و صنایع بزرگ به برند سازی در اینترنت

شرکتهای متوسط و بزرگ که میلیاردها تومان سرمایه در اختیار دارند توجه بسیار کمی به فعالیتهای اینترنتی دارند و تنها فعالیتی که در اینترنت انجام می دهند راه اندازی یک وب سایت است که شاید چند ماه یک بار هم این وب سایت را بروز نکنند.

اکثر این شرکتها تمایل بیشتری به تبلیغات گسترده در سطح شهرها و تبلیغات تلویزیونی دارند و کمتر از تبلیغات اینترنتی استفاده می کنند.

اعتماد نداشتن کاربران به خرید اینترنتی محصولات

تا وقتیکه فروشی در اینترنت صورت نگرفته است نمی توان گفت بازاریابی اینترنتی با موفقیت همراه بوده است. در حال حاضر اکثر کالاهایی که توسط فروشگاههای اینترنتی در فضای وب ایران به فروش می رسد ارزشی کمتر 50،000 تومان دارد و اکثر کاربران هنوز برای خریدن کالاهای گران قمیت مورد نیاز خود از روش های سنتی استفاده می کنند و کمتر به وب سایتهای اینترنتی اطمینان می کنند.

با وجود همه این مسائل و مشکلات، اینترنت بستری بسیار مناسب برای معرفی کالا و خدمات شما می باشد. مزیت استفاده از اینترنت و بازاریابی اینترنتی در این است که افراد بسیار زیادی (هزاران نفر) با کالا و خدمات شما آشنا خواهند شد و تبدیل این بازدیدکننده ها به مشتریان واقعی کار دشواری نیست.



متن نظر *