وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

نقد و بررسی بازاریابی اینترنتی به روش بازاریابی با موتورهای جستجو

در مقاله بازاریابی موتورهای جستجو تعریف کاملی از Search Engine Marketing ارائه شد. همانطور که در مقاله مذکور اشاره شد بازاریابی با موتورهای جستجو شامل دو روش رایگان و پولی (Pay-Per-Click) می باشد.

با توجه به اینکه روش PPC در حال حاضر در ایران قابل استفاده نیست، می توان گفت که این روش مزیت قابل توجهی برای کاربران ایرانی ندارد و به همین دلیل از ارائه توضیحات بیشتر در این مورد (Pay-Per-Click) صرف نظر می کنیم و به بیان مزایا و معایب روش رایگان بازاریابی با موتورهای جستجو می پردازیم.

روش رایگان در واقع بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد به گونه ای که صفحات مختلف یک وب سایت در نتایج جستجو جایگاه بالاتری نسبت به رقبای خود بدست بیاورد. با قرار گرفتن وب سایت در نتایج بالای جستجو، تعداد بازدید کنندگان هدفمند وب سایت زیاد می شود و احتمال فروش کالا و خدمات افزایش پیدا می کند.

مزایای بازاریابی با موتورهای جستجو

  • ارزان ترین روش بازاریابی اینترنتی می باشد.
  • نسبت به سایر روشهای بازاریابی اینترنتی، بیشترین بازدید کننده و خریدار را به ارمغان می آورد.
  • کاربران از کشورها و مناطق مختلف دانیا به سمت وب سایت شما هدایت می شوند.
  • اکثر افرادی که از این طریق وارد وب سایت می شوند خریداران واقعی هستند.
  • یک وب سایت بهینه شده فروش شما را در دراز مدت تضمین می کند.

معایب بازاریابی با موتورهای جستجو

  • الگوریتمهای موتورهای جستجو دائما در حال تغییر هستند.
  • در شروع کار باید چند ماه شکیبایی بخرج دهید.
  • یک اشتباه کوچک مانند یک فایل robots.txt معیوب می تواند باعث اخلال در فرایند بازاریابی شود.
  • بهینه سازی وب سایت به یک متخصص نیاز دارد و هرکسی از عهده این کار بر نمی آید.
  • رقبای زیادی وجود دارد که به خوبی از مشاوره متخصصین حرفه ای استفاده می کنند.
  • گوگل به تغییرات داخلی و خارجی وب سایتها بسیار حساس است.
  • در صورت حذف شدن از نتایج جستجو ممکن است هیچگاه به نتایج جستجو برنگردید.


متن نظر *