وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

مزایا و معایب بازاریابی با شبکه های اجتماعی

همانگونه که قبلا اشاره شد بازاریابی با شبکه اجتماعی Social Media Marketing یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد. در این روش از بازاریابی شرکتها و فروشنده ها باید در شبکه های اجتماعی عضو شوند و با انتشار محتوای، تصاویر، ویدیو و کمک گرفتن از سایر امکاناتی که در این شبکه ها وجود دارد نظر دیگر اعضای حاضر در این شبکه ها رو به خود جلب کنند و آنها را برای بازدید از وب سایت و خرید کالا و خدمات ترغیب کنند.

شبکه های اجتماعی معروف

فیسبوک: پر طرفدار ترین شبکه اجتماعی جهان می باشد که حدود یک میلیارد نفر از کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده است و برای اشتراک گذاری محتوا و ایجاد ارتباط با دوستان و اقوام دور و نزدیک بکار می رود.

توییتر: پس از فیسبوک اکثر کاربران از این شبکه اجتماعی برای انتشار مطالب مورد نظر خود از توییتر استفاده می کنند. محتوایی که در این شبکه منتشر می شود باید مختصر و مفید باشد.

یوتیوب: کاربران برای انتشار ویدیوهای خود در اینترنت از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. در این شبکه اجتماعی انواع ویدیوهای آموزشی سرگرم کننده یافت می شود.

گوگل پلاس: یک شبکه اجتماعی مانند فیسبوک می باشد. این شبکه بیشتر بین وب مسترها محبوبیت دارد.

لینکداین: این شبکه برای ایجاد ارتباط بین متخصصین، تجار، کارآفرینان و مدیران شرکتها ایجاد شده است و محل مناسبی برای معرفی و شناساندن برند شرکتها و ایجاد ارتباط بین همکاران می باشد.

پینترنست: یک شبکه اجتماعی بر پایه انتشار تصاویر می باشد. در صورتیکه تصاویر جذابی داشته باشید می توانید با انتشار آنها در این شبکه اجتماعی بازدیدکنندگان فراوانی را برای خود به ارمغان بیاورید.

مزایا بازاریابی با شبکه های اجتماعی

  • تقریبا می توان همه اقشار جامعه را در این شبکه ها پیدا کرد.
  • می توانید به پرسشهای کاربران پاسخ دهید و با آنها ارتباط نزدیک برقرار کنید.
  • با انتشار یک تصویر، ویدیو یا مطلب جذاب می تواند هزاران هوادار برای خود دست و پا کنید.
  • فعالیت در این شبکه ها باعث میشود افراد زیادی لینک محصولات شما را در پروفایل خود ببینند.

معایب بازاریابی با شبکه های اجتماعی

  • تعداد زیادی شبکه اجتماعی وجود دارد که هر کدام ویژگیهای مخصوص به خود را دارد.
  • برای بازاریابی موثر در این شبکه ها باید حداقل یک ساعت در روز را به این کار اختصاص دهید.
  • کاربران در این شبکه ها عقاید متفاوتی دارند و هر مطلبی را به اشتراک نمی گذارند.
  • اکثر مطالبی که در این شبکه به اشتراک می گذارید مطالعه نمی شود.


متن نظر *