وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

تفاوت بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی شبکه های اجتماعی

درحال حاضر بازاریابی اینترنتی در حال تبدیل شدن به اولین انتخاب کسب و کارهای کوچک و متوسط می باشد. این کسب و کارها با آغاز فعالیت های آنلاین در حال گسترش فعالیت های اقتصای خود می باشد و برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار با یکدیگر رقابت می کنند.

روشهای بازاریابی موتورهای جستجو و بازاریابی شبکه های اجتماعی از موارد مهم و تاثیرگذار در آنلاین مارکتینگ می باشند و اکثر کسب و کارها به این دو روش توجه ویژه ای دارند. در ادامه مقاله تفاوتهای این دو روش را مورد بررسی قرار می دهیم.

کاربرد موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی با هم تفاوت دارد

شبکه های اجتماعی محیطهایی برای ارتباط مردم با یکدیگر می باشند و این شبکه ها تمرکز خود را بر روی ایجاد ابزارهای ارتباطی و تعاملی می گذارند و سعی می کنند که نقاط مختلف جهان را به سادگی به یکدیگر مرتبط کنند.

اما موتورهای جستجو وسیله ای برای یافتن کالا، خدمات و بطور کل اطلاعات موجود در اینترنت می باشند.

خریداران کالا و خدمات در موتورهای جستجو به دنبال کالا و خدمات خود هستند

همانطور که گفته شد موتورهای جستجو کالا و خدمات مورد نیاز کاربران را یافته و به کاربران نمایش می دهند، در نتیجه احتمال اینکه خریداران در موتورهای جستجو به دنبال محصولات شما بگردند و از این طریق با محصولات شما آشنا شوند بیشتر است.

جذب مشتری از طریق موتورهای جستجو ساده تر است

در شبکه های اجتماعی باید سایر کاربران یک کالا را به دیگران معرفی کنند تا برای آن کالا خریداری پیدا شود و معمولا فقط مشتریان قدیمی شما چنین کاری خواهند کرد. به همین دلیل جذب مشتریان جدید از طریق شبکه های اجتماعی دشوار تر بنظر می رسد.

در صورتیکه یک وب سایت استاندارد و مطابق با اصول سئو راه اندازی کنید احتمال اینکه بتوانید با ایجاد 10 صفحه در وب سایت خود مشتریان جدیدی از گوگل بدست بیاورید بسیار زیاد است.

موتورهای جستجو فقط تا زمان ورود مشتری به وب سایت به شما کمک می کنند

پس از اینکه موتور جستجو کاربری را روانه وب سایت شما کرد دیگر هیچ کمکی به شما نخواهد کرد و وظیفه اش به پایان می رسد. اما در شبکه های اجتماعی می توانید برای چندین سال با کاربران و خریدارن محصولات خود در ارتباط باشید.



متن نظر *