قبل از اینکه توضیحاتی در مورد نکات مهم رابط کاربری گوگل ارائه دهیم، نظر شما را به مقایسه تصویری رابط کاربری گوگل در سال 1998 و رابط کاربری جدید گوگل که در سال 2011 ارائه شد جلب می کنیم.
رابط کاربری گوگل در سال 1998
رابط کاربری گوگل در سال 2011
الهام گرفتن از تجربه گوگل در طراحی رابط کاربری
کاملا واضح است که فضای وب از روزهای آغاز به کار گوگل به شدت تغییر کرده است. کاربران در حال حاضر وب سایت ها را نسبت به گذشته به شکل کاملا متفاوتی تجربه می کنند و از وسایل مختلفی برای دسترسی به اینترنت استفاده می کنند. تغییرات جدید گوگل در رابط کاربری اش منعکس کننده همین موضوع می باشد.
گوگل در طراحی رابط کاربری جدید، با یک شکل کردن طیف وسیعی از محصولات خود باعث شده است کاربران هنگام حرکت در بخشهای مختلف گوگل تجربه بهتری بدست بیاورند و راحت تر از خدمات آنلاین گوگل استفاده کنند.
گوگل در این رابطه این گونه توضیح می دهد:
هدف ما دادن تجربه آنلاین یکپارچه و سازگاری به شما می باشد. بدون در نظر گرفتن اینکه از کدام یک از محصولات گوگل استفاده می کنید یا چه ابزاری را برای اتصال به اینترنت و کار کردن با گوگل استفاده می کنید.
تجربه جدیدی که گوگل از آن نام می برد بر اساس سه اصل اساسی طراحی می باشد که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.
متمرکز شدن بر روی هدف
ایده مورد نظر این است که به کاربران اجازه داده شود تا به سادگی و به سرعت کار مورد نظر خود را انجام دهند.
قابل اجرا بر روی دستگاهها و ابزار مختلف
در حال حاضر از تلفنهای هوشمند و تبلتها گرفته تا مانیتورها و تلویزیونهای واید برای استفاده از محصولات گوگل بکار می روند و کاربران بدون مشکل باید بتوانند از این محصولات استفاده کنند.
سادگی
گرچه تکنولوژی های بکار رفته در محصولات مختلف گوگل پیچیده هستند اما آنها نمی خواهند که این پیچیدگی را در طراحی خود نمایش دهند.