وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

تغییرات گسترده مفاهیم سئو در گوگل - تاریخچه سئو

در روزهای ابتدایی که بهینه سازی وب سایت به عنوان یک روش موثر در افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین مورد توجه قرار گرفته بود، گوگل اهمیت ویژه ای به استفاده از متاتگهای HTML برای مشخص کردن کلمات کلیدی بکار رفته در هرکدام از صفحات وب سایت می دادند. پس از آن چگالی کلمات و تعداد لینکهای داخلی به یک صفحه مورد توجه قرار می گرفت. این روش کم کم مورد سو استفاده قرار گرفت و توسط گوگل به عنوان keyword stuffing شناخته شد.

کار فقط به همینجا ختم نمی شد و مدیران برخی از وب سایتها لینکها و متنهایی به رنگ پس زمینه ایجاد می کردند تا فقط توسط گوگل و شناسایی شوند و برای کاربران نامرئی باشند. این روش ها نیز به عنوان hidden links or hidden text شناخته شدند.

در پیش گرفتن ترفندهایی مانند ایجاد تولید اتوماتیک محتوا Automatically generated content و کپی برداری محتوای سایر وب سایتها Scraped content باعث شد که توجه گوگل از فاکتورهای On-Sites به فاکتورهای Off-Sites جلب شود.

گوگل در ابتدا به تعداد لینکهای خارجی یک وب سایت اهمیت داد و زیاد طول نکشید که وب مسترها از این موضوع آگاه شدند و استراتژی های لینک بیلدینگ link building services غیر اصولی آغاز شد.

سپس گوگل به شناسایی برندها در اینترنت اقدام کرد و به تعداد جستجو های یک برند خاص و حضور در شبکه های اجتماعی اهمیت داد و باز هم مورد سو استفاده قرار گرفت.

کار به جایی رسید که عده برای برای مدت کوتاهی (6 ماه) وب سایتهایی راه اندازی می کردند. مدیران این وب سایتها با کمک گرفتن از روشهای سئو کلاه سیاه SEO BLACK HAT در نتایج بالای جستجوی گوگل قرار می گرفتند و پس از اینکه فروش خود را افزایش می دادند وب سایت را غیر فعال می کردند. گوگل برای مقابله با این روشها الگوریتم Sandbox را ارائه داد.

هنوز هم این نبرد بی صدا در حال انجام است و الگوریتمهای جدید برای مقابله با روشهای سئو کلاه سیاه ارائه می شوند. الگوریتمهای پاندا و پنگون که بر لینکها و محتوا نظارت می کنند روز به روز در حال هوشمند شدن هستند.

همه این موارد به ما می گویند که مفاهیم سئو روز به روز در حال دگرگونی هستند و همواره باید منتظر روشهای جدید باشیم.



متن نظر *