در هنگام آغاز روشهای مختلف بازاریابی اینترنتی ، تولید محتوا اولین گام در جذب مخاطبان می باشد. اما اینکه چه محتوایی تولید کنیم تا بر ذهن و فکر مخاطبان خود تاثیر بگذاریم یک مقوله مهم و قابل تامل است.
اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که با بکار بردن ترفندهای سئو توانسته ایم مقالات خود را به صفحه اول نتایج گوگل بیاوریم و باید بتوانیم از این موقعیت بدست آمده بهترین استفاده را ببریم.
باید بدانیم که مقالات ما در کجا نمایش داده می شوند
در گام نخست باید به این موضوع بیاندیشیم که مقالات ما در کجا نمایش داده می شود. سپس باید بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که از حداقل فضای ممکن بیشترین استفاده را ببریم.
به عنوان مثال در موتورهای جستجو علاوه بر عنوان و توضیحات مختصری از مقاله، می توان نام و تصویر نویسنده مقاله را نیز نمایش داد. همچنین به کمک breadcrumb می توان دسته بندی مقالات را در نتایج جستجو قرار داد و امکان کلیک شدن صفحات را بیشتر کرد.
از عناوین و تصاویر چشم نواز استفاده کنید
با انتخاب عناوین جذاب می توانید کاربرانی که با دقت در نتایج جستجو به دنبال بهترین گزینه مورد نظر خود هستند را جذب کنید.
همچنین برخی از کاربران به یکباره روی چندین لینک از نتایج جستجو کلیک می کنند و بصورت اجمالی صفحه را از بالا تا پایین بررسی می کنند. داشتن تصاویر و عناوین چشم نواز می تواند باعث شود که این بازدید کنندگان جذب مطالب شما شوند.
باید مدت زمان توقف هر کاربر در سایت و تعداد صفحات بازدید شده را بالا ببرید
در حال حاضر فقط قرار گرفتن در نتایج بالای موتورهای جستجو نشان از برتری ترفندهای سئو بکار رفته ندارد و مشغول کردن کاربران در وب سایت نیز جز فاکتورهای سئو بشمار می رود.
باید شرایطی بوجود آورید که کاربران با وب سایت تعامل داشته باشند، بخشهای مختلف وب سایت و مقالات مشابه را بررسی کنند.
باید بتوانید با محتوای خوب کابران را به تامل وادارید.