داشتن یک وب سایت نتنها باعث می شود نیازهای روزمره کاربرها و مشتریان خود را بصورت آنلاین براورده سازید بلکه نقش مهمی در تبلیغ برند و محصولات شرکت شما دارد.
وب سایت ها ابزاری برای بازاریابی و فروش اینترنتی
بسیاری از شرکتهای تولیدی از مزایای و سودهای کلانی که خریداران اینترنتی برای آنها به ارمغان می آورند غافل هستند و تلاش کمی برای جا انداختن برند خود در اینترنت می کنند.
شرکتهای بازرگانی زیادی را می توانید در سرویس های بلاگ دهی مشاهده کنید که از یک وبلاگ برای معرفی کالا و خدمات خود استفاده می کنند. از آنجا که وبلاگها برای منتشر کردن یادداشتهای روزانه کاربران بکار می رود نمی تواند حس حرفه ای بودن را به مخاطبان این شرکت القا کند.
به همین دلیل ابتدا باید نگرش خود به اینترنت را تغییر داد و از وب سایتها به هدف بازاریابی و فروش اینترنتی استفاده کرد.
در وب سایت خود صفحات سود آور ایجاد کنید
هر کدام از صفحاتی که به وب سایت خود اضافه می کنید از پتانسیل بالایی برای جذب مشتریان جدید برخوردار هستند.
معمولا مدیرانی که دیدگاه خوبی نسبت به فروش اینترنتی دارند در انتخاب عنوان، متن، تصاویر، توضیحات و کلیپهای ویدیویی محصولات خود بسیار دقت می کنند و این کار را با زیرکی خاصی انجام می دهند.
مرحله دوم تبلیغات با استفاده از وب سایت
تغییر دیدگاه سنتی نسبت به اینترنت، راه اندازی وب سایت حرفه ای و افزودن اطلاعات مفید به وب سایت در واقع مرحله اول تبلیغات اینترنتی می باشد.
در مرحله دوم تبلیغات باید موارد دیگری را نیز در نظر گفت که در ادامه با برخی از این موارد آشنا می شوید:
- تبلیغات بنری در سایتهای مرتبط
- حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی و فعالیت در شبکه های اجتماعی
- استفاده از خبرنامه و ارسال پیامک زمان بندی شده برای اعضای وب سایت
- بروز کردن وب سایت با مقالات و اخبار مرتبط با حوزه فعالیت شما
- استفاده از مشاوران و متخصصینی که در زمینه بازاریابی و فروش اینترنتی تخصص دارند