وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

بررسی و تست سئو سایت جز مهمترین قوانین سئو میباشد

بسیاری از مدیران وب سایتها گمان می کنند که وقتی وب سایت خود را سئو کردند می توانند تا چندین سال با همان بهینه سازی اولیه به کار خود ادامه دهند، در صورتیکه در حال حاضر اینگونه نیست و شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت می باشد.

اهمیت بررسی و تست سئو سایت بصورت دوره ای

در گذشته عناصر صفحات وب با زبان نشانه گذاری HTML ایجاد می شدند. اما با ورود تبلیتها و گوشی های هوشمند راهی جز سازگاری صفحات وب با این دستگاهها وجود نداشت. به همین دلیل با ارائه HTML5 این نیاز براورده شد.

گوگل نیز از غافله عقب نماند و در حال حاضر وب سایتها را از نظر بهینه بودن برای دستگاههای همراه بررسی می کند. به همین دلیل وب سایتی که 2 یا 3 سال قبل طراحی شده است باید خود را با استانداردهای جدید سازگار کند.

علاوه بر ارائه HTML5 هر روزه شاهد هستیم که گوگل با ارائه یک الگوریتم جدید، یک جانور تازه نفس وارد باغوحش (پاندا، پنگوئن و...) خود می کند!

به همین دلیل باید سئو سایت خود را در دوره های (حداقل 3 ماهه) مورد بررسی قرار دهیم تا همچنان پذیرای انبوه مشتریان در وب سایت خود باشیم.

در دوره های سه ماهه چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیریم

  1. ابتدا بک لینک های سایت را بررسی کنیم
  2. مکان صفحاتی از سایت که بیشترین ورودی گوگل را دارند در نتایج جستجو بررسی کنیم
  3. مکان سایت در نتایج جستجو با کلمات کلیدی اصلی را مورد بررسی قرار دهیم
  4. وضعیت سایت در فرومها و شبکه های اجتماعی مورد بررسی قرار دهیم
  5. زمان ماندگاری کاربران در سایت را مورد بررسی قرار دهیم

علاوه بر مسائل یاد شده باید به بهینه سازی قالب سایت و امکانات مورد نیاز سایت هم توجه داشته باشیم و با توجه به شناختی که از رفتار کاربران بدست آورده ایم تصمیمات درست را اتخاذ کنیم.

گاه با اضافه کردن یک آیکن یا یک لینک که کاربران را به خرید از وب سایت تشویق می کند باعث می شویم فروش وب سایت نسبت به دوره قبلی افزایش چشم گیری پیدا کند.



متن نظر *