در گذشته برای افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو معمولا این پیشنهاد ارائه می شد:
با خرید بک لینکهای زیاد می توانید به راحتی رنکینگ گوگل را به چالش بکشید و در هر کجای نتایج جستجو که مایل باشید قرار بگیرید!
اما در حال حاضر برای بالا رفتن در نتایج جستجو این پیشنهادها ارائه می شود:
- سعی کنید بک لینک ها را بدست بیاورید و اقدام به خرید نکنید
- سعی کنید از سایتهای مرتبط بک لینک خریداری کنید
- از anchor text های تکراری برای همه بک لینکها استفاده نکنید
- با ایجاد پروفایل گوگل پلاس و معرفی نویسنده مقالات به گوگل رنک وب سایت را افزایش دهید
- هواداران خود در شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک را افزایش دهید
- لایکهای خود در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید
- و...
آیا شاهد مرگ سئو هستیم یا تخصصی تر شدن مفاهیم سئو؟
همانطور که از توضیحات فوق مشخص است موتورهای جستجو دائما در حال تغییر الگوریتمهای خود هستند تا بتوانند نتایج دقیق تری را به کاربران نشان دهند و در این میان چاقوی تیز خود را بر روی وب سایتهایی که سعی در فریبکاری دارند گذاشته و سعی می کنند فعالیت های سئو کلاه سیاه را به حداقل برسانند.
اما وب مسترهایی که طعم شیرین بازدیدکنندگان هدفمند گوگل را چشیده اند و از این طریق سود هنگفتی به دست آورده اند به راحتی حاضر نیستند دست از کار بکشند و همواره به دنبال یافتن راههای جدید برای افزایش رتبه خود در موتورهای جستجو هستند.
آینده سئو به کجا می رسد؟
می توان گفت علم سئو در حال تبدیل شدن به یک چاقوی دو لبه می باشد که استفاده نادرست از آن نتایج نامطلوبی بر روی ورودی موتورهای جستجو دارد و بکار گیری صحیح مفاهیم سئو باعث جذب کاربران و خریداران بیشتر می شود.