وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

بازاریابی الکترونیکی به زبان ساده - آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی

برای موفقیت در هر کسب و کاری باید علاوه بر ایجاد محصولات با کیفیت به تبلیغ و معرفی ویژگی های محصولات خود بپردازید تا دیگران با شما و محصولاتتان آشنا شوند.

برای فعالیت های تجاری در اینترنت نیز باید به مبحث بازاریابی الکترونیک توجه ویژه ای داشته باشید.

بازاریابی الکترونیکی به زبان ساده

در مقالات گذشته بصورت مفصل به روشهای مختلف بازاریابی اینترنتی پرداختیم و مطالعه آنها برای شما خالی از لطف نخواهد بود اما در این مقاله به زبان ساده به تشریح ابعاد موثر بازاریابی اینترنتی می پردازیم.

برخی از روشهای بازاریابی در اینترنت:

  1. تبلیغات پولی مانند درج بنر تبلیغاتی در سایتهای پربازدید
  2. ارسال ایمیل های گروهی به هزاران/میلیونها کاربر بیگناه که ناخواسته ایمیل شما را دریافت می کنند
  3. بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و بازاریابی با ایجاد محتوا (متن، تصویر، صدا و فیلم)

همواره بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی نیز در این رده بندی قرار می گیرد اما با توجه به اینکه برای بازاریابی در فیسبوک و توییتر نیاز با ساعتها فعالیت در هفته نیاز می باشد شاید مدیران کسب و کارها وقت کافی برای این کار نداشته باشند.

اما عضویت در این شبکه ها باعث خواهد شد ارتباط شما با مشتریان قدیمی حفظ شود، لذا حداقل باید از این شبکه ها برای خدمات پس از فروش استفاده کنید و همواره در کنار مشتریان خود باشید.

انتخاب استراتژی بازاریابی اینترنتی غلط شما را به بیراهه خواهد کشاند

در انتخاب روش بازاریابی خود باید دقت ویژه ای داشته باشید زیرا یک شرکت آجر سازی نمی تواند یک میلیون ایمیل گروهی ارسال کند و منتظر بماند تا شاید یک خریدار با آنها تماس بگیرد و یا در میان جوانان و نوجوانان بیشماری که در شبکه های اجتماعی هستند به دنبال مشتری بگردد!



متن نظر *