همانطور که در مقاله سئو چیست و چه فایده ای برای کسب و کارها دارد؟ اشاره شد سئو ( SEO ) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد. همچنین اشاره شد که میل به افزایش ترافیک از طریق موتورهای جستجو بین مدیران وب سایتها رقابتی را به وجود می آورد که بتوانند با پشت سر گذاشتن رقبا سهم بیشتری از این بازار گسترده بدست بیاورند.
بازاریابی با موتورهای جستجو چیست
SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی با موتورهای جستجو می باشد و از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده است. همانطور که قبلا اشاره شد SEO رایگان می باشد و هرچه وب سایت ها به شکل حرفه ای تری بهینه سازی شوند در نتایج جستجو جایگاه بهتری پیدا می کنند و بازدید کننده های بیشتری را جذب می کنند.
اما PPC مخفف عبارت Pay-Per-Click و به معنی پرداخت در ازای کلیک می باشد و تفاوتی که با SEO دارد این است که رایگان نیست و در ازای هر کلیک باید مبلغی را به موتورهای جستجو بپردازید.
در دراز مدت استفاده از SEO بهتر است یا PPC ؟
با توجه به اینکه برای استفاده از خدمات PPC گوگل ( Google AdWords ) باید هزینه ها را بر حسب دلار بپردازید و با توجه به قیمت فعلی دلار، طبیعی است که هزینه تمام شده این کار بسیار گران خواهد بود. در صورتیکه از توان مالی مناسبی برخواردار هستید این نوع تبلیغ در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود.
اما توجه کنید که سئو در دراز مدت تاثیر بسیار بیشتری در کسب و کار شما خواهد داشت و در صورتیکه از یک مشاور حرفه ای برخوردار باشید براحتی می توانید برای چندین سال خریداران بسیاری از طریق موتورهای جستجو بدست بیاورید.