همواره در بخشها و مقالات مختلف وب سایت به این موضوع اشاره کرده ایم که بهینه سازی وب سایت باید قبل از راه اندازی وب سایت و همزمان با تجزیه و تحلیل و کد نویسی آغاز شود. سئو کردن وب سایت پس از راه اندازی و طراحی وب سایت باعث هدر رفتن زمان و هزینه فراوانی خواهد شد که گاه جبران آن غیر ممکن یا سخت خواهد بود.
اما با وجود اهمیت طراحی وب سایت سئو شده برای پایه ریزی یک برنامه گسترده بازاریابی اینترنتی، بسیاری از مدیران شرکتها ثبت یک دامین، خریداری یک هاست و قراردادن چند فایل (متنی و تصویری) در این هاست را با طراحی حرفه ای وب سایت اشتباه می گیرند!
بخشی از شرکتها نیز نسخه ای از نرم افزارهای جوملا یا وردپرس را نصب می کنند و چند صفحه از قبیل درباره ما و تماس با ما ایجاد می کنند و پس از آن وب سایت را به حال خود رها می کنند و داشتن یک وب سایت بسیار ابتدایی برای آنها کافی می باشد.
شرکتهایی نیز وجود دارند که طراحی وب سایت رسمی خود را به یکی از دوستان و آشنایان خود می سپارند و در هزینه های شرکت صرفه جویی می کنند.
برای شرکتهایی که بودجه کافی در اختیار ندارند می توان این گونه توجیح کرد که توان مالی راه اندازی یک وب سایت حرفه ای را ندارند اما مشکل از آنجا آغاز می شود که شرکتهایی با گردش مالی بالا نیز به داشتن یک دامین و چند فایل در اینترنت اکتفا می کنند!
مدیران این شرکتها گاهی از ما می پرسند که چرا با وجود راه اندازی یک وب سایت، نسبت با سایر رقبای خود سفارشات کمتری از اینترنت می گیرند؟
توصیه ای که همواره به شرکتهای بزرگ و کوچک کرده ایم این بوده است که:
اگر می خواهید با هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغات شهری، تعداد سفارشات و درآمد خود را بصورت بلند مدت افزایش دهید، حتما به طراحی وب سایت بهینه شده برای موتورهای جستجو و بازاریابی اینترنتی توجه ویژه داشته باشید و قراردادن چند فایل در اینترنت را با طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی اشتباه نگیرید!