وبمستر مارکت مکانی برای یافتن مشتریان جدید

تگ گذاری مانند Meta Keywords برای سئو سایت بی تاثیر خواهد شد

زمانی متا تگ Meta Keywords برای قرار دادن کلمات مرتبط با صفحه اضافه شد ولی پس از گذشت مدتی مدیران سایتها تعداد بسیار زیادی کلمه کلیدی را در این تگ قرار می دادند و باعث شدند که ارزش و تاثیر این تگ کاسته شود و گوگل دیگر از این تگ پشتیبانی نمی کند. اما گوگل همچنان از تگ Meta Description و سایر متا تگها استفاده می کند. فرایند حذف متا تگ Meta Keywords تا سال 2009 طول کشید.

در حال حاضر موتور های جستجو Google و Bing از این متا تگ استفاده نمی کنند اما Yahoo و ASK همچنان این تگ را در نتایج خود تاثیر می دهند.

اما در حال حاضر مسئله کمی پیچیده تر شده است و بجای Meta Keywords استفاده از تگ گذاری و تگینگ رواج یافته است. اگر سورس این صفحه را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که در این صفحه هنوز از Meta Keywords استفاده شده است ولی اثری از تگها (برچسب ها) مشاهده نمی کنید.

دلیل استفاده نکردن از تگ ها (برچسب ها)، کاملا مشخص است. زیرا این تگها فقط باعث می شوند لینکهای زیادی در وب سایت ایجاد شود و استفاده بیش از حد از این تگها باعث ایجاد محتوای تکراری می شود. اما دلیل استفاده کردن از Meta Keywords شاید عادت کردن به این متا تگ باشد ! اگر Yahoo و ASK این متا تگ را در نتایج خود تاثیر ندهند، احتمالا این تگ را دیگر در وب سایتهای خود قرار ندهیم!

در سئو ایجاد محتوای مفید اهمیت ویژه ای دارد، اما این تگها (برچسب ها) چه کاری برای سئو انجام می دهند؟

همانطور که در سایر مقالات موجود در این وب سایت اشاره شد اگر همه چیز طبیعی باشد مشکلی برای سئو سایت پیش نمی آید اما زمانی را بیاد بیاورید که استفاده نادرست از Meta Keywords باعث شد این متا تگ دیگر تاثیری بر نتایج جستجوی گوگل نداشته باشد.

در حال حاضر پیشنهاد ما به مدیران سایتها این است که برای هر مطلب بیشتر از 3 تا 5 تگ ایجاد نکنند. با توجه به اینکه گوگل سیاستهای جدید خود را از قبل اعلام نمی کنید، تگهای بیشتر ممکن است در آینده تاثیر منفی بر روی سئوی سایت شما داشته باشد.

هم اکنون می توان سایتهای بسیاری را لیست کرد که برای یک مطلب چند خطی 20 تا 50 تگ و گاهی بیشتر بکار برده اند ! آیا این موضوع شما را به یاد استفاده نادرست از Meta Keywords نمی اندازد؟



متن نظر *